Április 11. A magyar költészet napja 1964 óta ezen a napon, József Attila születésnapján ünnepeljük a Magyar Költészet Napját. Ezen alkalomból a magyar munkaközösség versíró, versmondó...
Váris szakképzéseink - 2021Vár a Vári!
Hogyan tartsuk meg a vásárló személyét?Kuklisné Horváth Ildikó tanárnő újabb tanulmánya Mit is értek ezalatt? A vásárló lehet kíváncsi, lehet kötekedő, lehet bizonytalan és lehet...
Czinnerné Marek Mária tanárnőre emlékezve Szomorú és fájdalmas hírt kapott a Vári Szabó István Szakképző Iskola. A covid vírussal folytatott ádáz küzdelemben elhunyt Czinnerné Marek Mária,...
Tavaszi oktatási forgatókönyv a Váriban 2021.03.29-31. Igazgatói szünet 2021.04.01-06. Tavaszi szünet Első tanítási nap 04.07. (szerda)
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 46. § (3) – (4) bekezdése alapjánpályázatot hirdet a Kiskunhalasi SZC Vári Szabó István Szakképző...
Ágazati alapvizsga beosztás 2020.-2021. tanév, 2021. június Ágazat Szakma Létszám időpont Kezdés Írásbeli Fa- és bútoripar 4 0722 08 01...
Márc. 15-ei megemlékezés Összeállította: Fésüsné Bakos Ágnes és Szabó Roland Linkek: https://www.facebook.com/variszaboistvan.iskola/videos/270189044574039,...
Megjelent az iskolánk 2021-es Ideiglenes Felvételi Jegyzéke. A dokumentum letölthető a Dokumentumok/Tájékoztató dokumentumok/Ideiglenes felvételi jegyzék - 2021 menüpontban, illetve itt:
Eladónak tanulok, akit ma már kereskedelmi értékesítőnek neveznek/Kuklisné Horváth Ildikó tanárnő cikke/ 1990-es években kezdett átalakulni minden, jöttek az új hullámok és megszűntek a...
Kedves Diákok, Szülők!Tájékoztatom Önöket, hogy az iskolai étkeztetés folyamatosan biztosított lesz az online oktatás alatt is.Kérem, hogy olvassák el az alábbi tájékoztatást és amennyiben...
Kedves Diákok, Szülők, Kollégák!Főigazgató úrral történt egyeztetést követően az alábbi döntésről tájékoztatom Önöket:a Kiskunhalason és térségében kialakult járványhelyzet miatt 2021. március...
A Rákóczi Szövetség által készített online megemlékezést ma 11 órától tekinthetitek meg az alábbi linkre kattintva: https://youtu.be/0drUOcXUlLg
Hogyan tartsuk meg a vásárló személyét?
Kuklisné Horváth Ildikó tanárnő újabb tanulmánya
A vásárló lehet kíváncsi, lehet kötekedő, lehet bizonytalan és lehet neki is rossz napja. Nem szabad a nap és a vásárlás ideje, azaz egy tört része alatt következtetéseket levonni, hogy ez és ez a vásárló mindig problémás. Gondoljunk bele: te magad is vevő vagy és sokszor te is bizonytalan vagy, tanácsot kérsz és elvárod, hogy legyen a másik fél feléd türelmes, segítőkész és megértő.
valóban akarod az adott területet megtanulni, annak minden részletére kíváncsi vagy, él benned a kutatás, a miértek-re a válasz keresése. A mi mivel összefüggések benned lakoznak. Ha megkérnek vagy megbíznak egy új feladattal, akkor azt szívesen vállalod, megcsinálod, nem hátrálsz meg.
A szakmaszeretet magában foglalja, hogy annak minden velejáróját legyen az akár rossz, akár jó, de főleg nehézségekkel járó feladatokkal együtt mégis érzed, hogy megcsinálod, és tudod, hogy ezzel is fejlődsz.
Ha belépsz a munka világába, jobban kiismered a dolgokat, és megtalálod köztük a kapcsolatot is a mindennapokban.
Mert akkor fogod látni igazán, ha nap, mint nap ott vagy napi 6-8 órán keresztül. Akkor látod, hogy épül fel egy nap, hogy kezdődik, milyen feladatok jönnek és hogyan záródik.
Aki szereti a szakmáját az nem teheti meg, hogy nem csinál semmit, azaz „támasztja a pultot”. Fordítsd meg a helyzetet. Milyen látvány, neked mennyire tetszene az olyan üzlet, ahol az eladó csak ül és minden rendezetlen körülötte?
Vásárló gondolatai a következők lehetnek
Vásárolnál-e abban az üzletben? | – nem szeretek ide járni, mert koszos, és visszataszító |
Milyen érzés tölt el, amíg ott tartózkodsz? | – olyan, mintha nem is várnának – olyan, mintha nem is tudná mit árul – vajon otthon is ilyen kupi van nála? |
Meddig tartózkodnál abban az üzletben? | – gyors megveszem, de ide csak akkor jövök, ha nagyon muszáj |
Ezért törekedj a rendezett üzletképre, és igyekezz elkerülni a pontatlanságot!
Ha nincs rend, akkor annak súlyos következményei lehetnek, hogy mondjuk rendel árut és kiderül, hogy mégis van.
Vagy keres egy árut és nincs a „helyén”- akkor „letagadja” és mikor rendet rak, akkor kiderül, hogy mégis van, csak nem a helyén volt.
Beleérző képesség lefordítva. Aki türelemmel emberségesen végig hallgatja és átérzi a vásárló problémáját és igyekszik neki segíteni megoldani vagy megoldást keresni.
Ez igazán fontos, sokszor rossz a kommunikáció, így sokszor van, lehet nézeteltérés. Ezt mindenképp el kell kerülni, hisz nem jó, ha összetűzésbe kerülünk a vásárlóval. Miért? Mert a rossz hír olyan gyorsan terjed, mint a tűz. A jó hírt már a kezdet kezdetén meg kell alapozni és mindig megőrizni. Konfliktussal olyan hátrányos helyzetben kerülhet az üzlet, hogy akár még be is zárhatják, mert nem lehet tudni, ki a vásárló, hol dolgozik, és milyen ismeretségi köre van.
Ez maga a tevékenységgel, a tárggyal van összefüggésben. Van egy probléma és az adott helyzetben adott ismereteid tudatában nem tudod megoldani, így keresni kell más megoldást. Tehát mindenképp a problémát orvosolni kell, mondjuk mással helyettesíteni vagy más lehetőséget keresni rá, csak a vevőnek jó legyen és lássa, hogy mindenképp segíteni akarsz. Lehet az is, hogy épp sokféle feladat van kitűzve aznapra és történik egy váratlan helyzet, mondjuk áramszünet, akkor mit és hogyan kell tenned, azaz a fontossági sorrenden ilyenkor változtatni kell. Ehhez kell igazán gyakorlat.
A lényeg, hogy igennel és nemmel nem szabad lezárni egy mondatot. Ezt mindenképp ki kell egészíteni és éreztetni a vevővel, hogy figyelsz rá és fontos információt osztasz meg vele,
- mondjuk mikor jön legközelebb az áru,
- épp ma lett megrendelve
- sajnos elfogyott, de tudok helyette ajánlani mást.
- olyan termékünk nincs, de tudok helyette ajánlani azonos árban, azonos márkában.
A legtöbb munkahelyen minimum 3-an és afölött dolgoznak. Ekkor viszont tudni kell alkalmazkodni, csendben lenni és türelemmel lenni egymás iránt. A csapatjáték nagyon fontos, mert csak úgy működik a munkamegosztás, a feladat elvégzése. Azonnal észrevehető, hogy valaki kihúz a csapatból, azaz kifogásokat talál, hogy miért nem végezte el az adott feladatot, és ez nem először fordul elő, akkor a többiek helyette dolgoznak és megnövekszik a feladat mennyisége a maradék főnél, majd emiatt valaki lázadni fog. Ezt látni fogja mindenki, ki az aki „nem húz”, mindig kibújik a munka alól. Mindenki másban ügyes és ezt kell szem előtt tartani és emiatt jó egy csapat!
A teljes publikáció itt található: https://www.szakmamazeletem.hu/hogyan-tartsuk-meg-a-vasarlo-szemelyet/?fbclid=IwAR2aFmT-cuwSzdzO6em2PHlPXmAf4W3mEgF82X6PCDMUezZMH8RYGkdqSxM
Iskolaorvos: Dr. Abonyi Katalin
Kiskunhalas, Hajnal u.5. 77/425-577
Védőnő: Dancs Eszter
70/3399469
e-mail: dancseszter@citromail.hu
Fogadóóra:
helye: kollégium épület, védőnői iroda
ideje: minden szerda 800-1200