Miniszteri elismerés

Miniszteri elismerés

A mai nap folyamán gyakorlati oktatásvezetőnk, Szabados Sándorné kiemelkedően eredményes szakmai munkájáért miniszteri elismerésben részesült!Szívből gratulálunk neki!

A Kenyér világnapja

A Kenyér világnapja

Nagy sürgés-forgás volt ma a Vári pék és pék-cukrász szakmai gyakorlati órákon. A Kenyér világnapja alkalmából rozskovászos cipókat készítettek a kis pékek a nagy pékek segítségével. A tanulók...

Két helyszínen zajlott az ÁCS bemutató

Két helyszínen zajlott az ÁCS bemutató

Iskolánk szervezésében az ács szakma népszerűsítésére került sor a Szent József Katolikus Általános Iskolában és tanműhelyünkben. A bemutatót a Tetőfedők Országos Egyesülete és Paprika Zsolt halasi...

Szülői tájékoztató

Szülői tájékoztató

Szülői tájékoztató

Projekt nap a Váriban!

Projekt nap a Váriban!

A felnőttek szakmai oktatása keretében a cukrász szakmát tanuló hallgatóink egy igazán különleges tartalmú projektet valósítottak meg Bognárné Varjú Mónika oktató szervezésével és irányításával....

Burgonya fesztivál

Burgonya fesztivál

Borongósan kezdődött az idei Burgonya fesztivál, de számunkra egy szép őszi nappá változott. A Vári kis csapata idényjellegű alapanyagok felhasználásával készített töltött burgonyát kelkáposztába,...

Autós szakmai nap

Autós szakmai nap

Az Autószerelők Országos Egyesülete és iskolánk gépész munkaközösségének szervezésében a specializált gép- és járműgyártás ágazat gépjárműmechatronikai technikus és karosszérialakatos tanulói...

Szakmai nap - meghívó

Szakmai nap - meghívó

Szakmai nap - meghívó

A járvány elleni védekezéssel kapcsolatos eljárásrend

A járvány elleni védekezéssel kapcsolatos eljárásrend

A Kiskunhalasi Szc Vári Szabó István Szakképző Iskola és Kollégium - a járvány elleni védekezéssel kapcsolatos eljárásrendje

Álláshirdetés

Álláshirdetés

 A Munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. tv. alapján pályázatot hirdet a Kiskunhalasi Szakképzési Centrum Vári Szabó István Szakképző Iskola és Kollégium Informatika szakos tanár  munkakör...

Felhívás

Felhívás

Szakemberek jelentkezését várjuk!

31. Vári Kupa

31. Vári Kupa

A 31. VÁRI KUPA helyezettjei: 1. helyezett: Bibó István Gimnázium 2. helyezett: II. Rákóczi Ferenc Katolikus Gimnázium és Technikum 3. helyezett: KSZC Vári Szabó István Szakképző Iskola...

Pályaválasztási tájékoztató 2022 - 2023

Pályaválasztási tájékoztató 2022 - 2023

Pályaválasztási tájékoztató 2022 - 2023 -as tanév A Vári nem csak egy iskola, hanem olyan hely, ahol tanulói megalapozzák a jövőjüket! A képre kattintva megnyílik a teljes tájékoztató anyag.

Szüreti felvonulás

Szüreti felvonulás

Íme a jó hangulatú szüreti felvonulás képei!     Köszönet a 2/10/E osztály cukrász tanulóinak a finom sütiket és a felvonuló diákoknak, kollégáknak a lelkes részvételt!

Szülői értekezlet

Szülői értekezlet

Szülői értekezletek időpontjai (2021 szeptember)  

  • Miniszteri elismerés

    Miniszteri elismerés

  • A Kenyér világnapja

    A Kenyér világnapja

  • Két helyszínen zajlott az ÁCS bemutató

    Két helyszínen zajlott az ÁCS bemutató

  • Szülői tájékoztató

    Szülői tájékoztató

  • Projekt nap a Váriban!

    Projekt nap a Váriban!

  • Burgonya fesztivál

    Burgonya fesztivál

  • Autós szakmai nap

    Autós szakmai nap

  • Szakmai nap - meghívó

    Szakmai nap - meghívó

  • A járvány elleni védekezéssel kapcsolatos eljárásrend

    A járvány elleni védekezéssel kapcsolatos eljárásrend

  • Álláshirdetés

    Álláshirdetés

  • Felhívás

    Felhívás

  • 31. Vári Kupa

    31. Vári Kupa

  • Pályaválasztási tájékoztató 2022 - 2023

    Pályaválasztási tájékoztató 2022 - 2023

  • Szüreti felvonulás

    Szüreti felvonulás

  • Szülői értekezlet

    Szülői értekezlet

 

Hogyan tartsuk meg a vásárló személyét?

Hogyan tartsuk meg a vásárló személyét?
Kuklisné Horváth Ildikó tanárnő újabb tanulmánya

Mit is értek ezalatt?

A vásárló lehet kíváncsi, lehet kötekedő, lehet bizonytalan és lehet neki is rossz napja. Nem szabad a nap és a vásárlás ideje, azaz egy tört része alatt következtetéseket levonni, hogy ez és ez a vásárló mindig problémás. Gondoljunk bele: te magad is vevő vagy és sokszor te is bizonytalan vagy, tanácsot kérsz és elvárod, hogy legyen a másik fél feléd türelmes, segítőkész és megértő.

 

Elhivatottság

valóban akarod az adott területet megtanulni, annak minden részletére kíváncsi vagy, él benned a kutatás, a miértek-re a válasz keresése. A mi mivel összefüggések benned lakoznak. Ha megkérnek vagy megbíznak egy új feladattal, akkor azt szívesen vállalod, megcsinálod, nem hátrálsz meg.

 

Szeretni kell a szakmát:

A szakmaszeretet magában foglalja, hogy annak minden velejáróját legyen az akár rossz, akár jó, de főleg nehézségekkel járó feladatokkal együtt mégis érzed, hogy megcsinálod, és tudod, hogy ezzel is fejlődsz.

Ha belépsz a munka világába, jobban kiismered a dolgokat, és megtalálod köztük a kapcsolatot is a mindennapokban.

Miért? – kérdezed

Mert akkor fogod látni igazán, ha nap, mint nap ott vagy napi 6-8 órán keresztül. Akkor látod, hogy épül fel egy nap, hogy kezdődik, milyen feladatok jönnek és hogyan záródik.

Aki szereti a szakmáját az nem teheti meg, hogy nem csinál semmit, azaz „támasztja a pultot”. Fordítsd meg a helyzetet. Milyen látvány, neked mennyire tetszene az olyan üzlet, ahol az eladó csak ül és minden rendezetlen körülötte?

Vásárló gondolatai a következők lehetnek

Vásárolnál-e abban az üzletben? – nem szeretek ide járni, mert koszos, és visszataszító
Milyen érzés tölt el, amíg ott tartózkodsz? – olyan, mintha nem is várnának
– olyan, mintha nem is tudná mit árul
– vajon otthon is ilyen kupi van nála?
Meddig tartózkodnál abban az üzletben? – gyors megveszem, de ide csak akkor jövök, ha nagyon muszáj

Ezért törekedj a rendezett üzletképre, és igyekezz elkerülni a pontatlanságot!

 

Maga a rend az üzlet lelke!

Ha nincs rend, akkor annak súlyos következményei lehetnek, hogy mondjuk rendel árut és kiderül, hogy mégis van.

Vagy keres egy árut és nincs a „helyén”- akkor „letagadja” és mikor rendet rak, akkor kiderül, hogy mégis van, csak nem a helyén volt.

Akkor folytatom tovább:

 

Empatikus:

Beleérző képesség lefordítva. Aki türelemmel emberségesen végig hallgatja és átérzi a vásárló problémáját és igyekszik neki segíteni megoldani vagy megoldást keresni.

 

Konfliktus megoldó képesség, készség:

Ez igazán fontos, sokszor rossz a kommunikáció, így sokszor van, lehet nézeteltérés. Ezt mindenképp el kell kerülni, hisz nem jó, ha összetűzésbe kerülünk a vásárlóval. Miért? Mert a rossz hír olyan gyorsan terjed, mint a tűz. A jó hírt már a kezdet kezdetén meg kell alapozni és mindig megőrizni. Konfliktussal olyan hátrányos helyzetben kerülhet az üzlet, hogy akár még be is zárhatják, mert nem lehet tudni, ki a vásárló, hol dolgozik, és milyen ismeretségi köre van.

 

Probléma megoldó képesség:

Ez maga a tevékenységgel, a tárggyal van összefüggésben. Van egy probléma és az adott helyzetben adott ismereteid tudatában nem tudod megoldani, így keresni kell más megoldást. Tehát mindenképp a problémát orvosolni kell, mondjuk mással helyettesíteni vagy más lehetőséget keresni rá, csak a vevőnek jó legyen és lássa, hogy mindenképp segíteni akarsz. Lehet az is, hogy épp sokféle feladat van kitűzve aznapra és történik egy váratlan helyzet, mondjuk áramszünet, akkor mit és hogyan kell tenned, azaz a fontossági sorrenden ilyenkor változtatni kell. Ehhez kell igazán gyakorlat.

 

Választékos szóhasználat:

A lényeg, hogy igennel és nemmel nem szabad lezárni egy mondatot. Ezt mindenképp ki kell egészíteni és éreztetni a vevővel, hogy figyelsz rá és fontos információt osztasz meg vele,
- mondjuk mikor jön legközelebb az áru,
- épp ma lett megrendelve
- sajnos elfogyott, de tudok helyette ajánlani mást.
- olyan termékünk nincs, de tudok helyette ajánlani azonos árban, azonos márkában.

 

Csapatban tudj dolgozni:

A legtöbb munkahelyen minimum 3-an és afölött dolgoznak. Ekkor viszont tudni kell alkalmazkodni, csendben lenni és türelemmel lenni egymás iránt. A csapatjáték nagyon fontos, mert csak úgy működik a munkamegosztás, a feladat elvégzése. Azonnal észrevehető, hogy valaki kihúz a csapatból, azaz kifogásokat talál, hogy miért nem végezte el az adott feladatot, és ez nem először fordul elő, akkor a többiek helyette dolgoznak és megnövekszik a feladat mennyisége a maradék főnél, majd emiatt valaki lázadni fog. Ezt látni fogja mindenki, ki az aki „nem húz”, mindig kibújik a munka alól. Mindenki másban ügyes és ezt kell szem előtt tartani és emiatt jó egy csapat!

 

A teljes publikáció itt található: https://www.szakmamazeletem.hu/hogyan-tartsuk-meg-a-vasarlo-szemelyet/?fbclid=IwAR2aFmT-cuwSzdzO6em2PHlPXmAf4W3mEgF82X6PCDMUezZMH8RYGkdqSxM

Friss híreink

Iskolaorvos

Iskolaorvos: Dr. Abonyi Katalin
Kiskunhalas, Hajnal u.5. 77/425-577

Védőnő: Dancs Eszter
70/3399469
e-mail: dancseszter@citromail.hu

Fogadóóra:

helye: kollégium épület, védőnői iroda
ideje: minden szerda 800-1200

 

Vári Szabó SZKI admin@variszabo.hu